Høring - Adressenummer tildeling

Adressenummer - Klikk for stort bilde

Adressenummer ligger nå i web-kart tilgjengelig for innsyn. Innbyggere kan nå gå inn i planen og se hvilken vei de er tilknyttet, hvilket adressenummer de er tildelt, samt om riktig antall enheter er opprettet på boligen / eiendommen. 

Høringsperiode 11.5.17 - 5.6.17

Frist for innspill 5.juni 2017. 
 
Innspill med begrunnelse sendes skriftlig til Smøla kommune, postboks 34, 6571 Smøla eller på epost til postmottak@smola.kommune.no.
 
Du kan også bruke elektronisk skjema:
 

Innspill veiadresser

Nå kan innbyggere i Smøla se hvilket adressenummer de er tildelt og hvilken vei de er tilknyttet, samt utkast til skiltplan :

Web-kart / Kommunekart

Velg kommune - Smøla - i venstre meny. Velg deretter kartlaget "Nye vegadresser på høring". For å se utkast til skiltplan haker du også av for "Skiltplan for nye vegadresser". Da flytter du deg i kartet ved å "klikke og dra" og skrolle deg inn og ut. Se illustrasjon:

illustrasjon webkart kommunekart - Klikk for stort bilde

 
 
 
 
Veiadresser skal bare tildeles bygg som blir brukt til bolig- eller fritidsboligformål, næringsvirksomhet eller annen offentlig virksomhet. Adresse tildeles pr. hovedinngang. Landbruksbygg, garasjer, lager, campingvogner/-hytter er eksempel på enheter som ikke får en veiadresse.
 
Kommunen ønsker innspill om:
  - feil veitilknytning
  - det er flere eller færre enheter i boligen
  - det er flere eller færre bygninger på eiendommen
  - det er tildelt feil adressenummer
Merk at adressenavn og skrivemåte er vedatt og er ikke gjenstand for innspill.
 
Dokumenter:
Adressenavn (PDF, 93 kB) - vedtatt i Smøla formannskap
Brosjyre (PDF, 226 kB) med informasjon ligger tilgjengelig på alle dagligvarebutikker, bibliotekene og publikumssenter
 
Logikk bak nummereringen
Fra veiens start skal bygninger på høyre side ha oddetallsnummer og byginger på venstre side ha partallsnummer. Nummereringe stiger fortløpende fra første avkjørsel med utgangspunkt i at man kommer reisende fra Edøy fergekai og er basert på avstandsprinsippet (=1 nummer pr 10m). Husnummer 2500 betyr at det er 25 km fra veiens start til bygningen.
Veiløse områder og øyer er tildelt adresse ut fra tilkomstkai eller fra der stien starter.
 
Er det feil på din registrerte bolig?
Alle boliger med utleiedel / 2 leiligheter med separate innganger skal ha tildelt 2 adresser. Har din bolig fått 2 adresser men ikke lenger har 2 leiligheter kan dette skyldes at registrering i matrikkel ikke er oppdatert.
 
Kommunen ønsker å rette opp i eventuelle feil. Innspill i høringsperioden fører til at vi kan fatte vedtak på mest mulig korrekt grunnlag.
Ved krav om retting av matrikkelen ber vi deg benytte skjemaet Krav om retting av feil og mangler i matrikkelen
 
Vedtaksbrev med tildelt adresse vil bli sendt ut etter at innspill fra høringen er gjennomgått. Vi anbefaler å avvente innkjøp av husnummer inntil vedtaksbrevet er mottatt og klagefristen over. 
 
Les hele saksgangen i adresseringsprosjektet her.
Publisert av Tove Kristin Røsand. Sist endret 24.05.2017 08:09
Fant du det du lette etter?