Nå er vi i gang!

Den 16.april hadde Smøla kommune en markering av at arbeidet med å implementere Helseplattformen nå er godt i gang.

Påkoblingen skjer først 9.november, men innen den tid er det mange små og større oppgaver som må svares ut av kommunen, for at Helseplattformen skal bli best mulig tilpasset organisasjonen og arbeidsflyten i Smøla kommune.

Alle ansatte fra helse og omsorg var invitert til Kick-off, sammen med styringsgruppa, arbeidsgruppen og formannskapet. Til sammen var nærmere 40 personer samlet til foredrag, spørsmålsrunder, kaffe og kaker.

Kommunedirektør Birgit Eckhoff ønsket velkommen, og lokal innføringsleder Linda Solberg loset oss gjennom arrangementet.

Fra Helseplattformen kom koordinator Hege Ivangen-Hagedal og Rakel Kristoffersen for å presentere den videre prosessen og hvordan funksjonene vil påvirke ansattes arbeidshverdag.

Regional innføringsleder for nordmørskommunene Janne Marthe Viddal hadde et innlegg om endringsledelse og forventninger til prosessen etter innføring. I tillegg delte hun erfaringer fra Kristiansund kommunes innføringsløp i 2023.

Smøla kommune ønsker å innføre et nytt autentiseringssystem som skal forenkle påloggingen til journalsystemet for ansatte.

Denne løsningen ble presentert av IKT-konsulent i Smøla kommune Kjetil Rangnes. Systemet heter Yubikey, og skal på plass før sommeren.

Tilbakemeldinger fra tillitsvalgte og verneombud er at dette var en god og nyttig samling. Ansatte fikk konkret informasjon om den videre prosessen, men er selvsagt er de spent på det arbeidet som ligger foran oss.