VIKTIG MELDING:

Status 01.05.25:

  • Det er for tiden stor pågang av saker og henvendelser: Det vil være redusert kapasitet til å svare på telefoner og kundebesøk.  Oppfølging av epost henvendelser kan bli forsinket.
  • Bruk e-post: postmottak@smola.kommune.no
  • Hjelp oss med å være effektive: Når du henvender deg til kommunen trenger vi enten: saksnummer, veiadresse,  eller matrikkeladresse (gårds- og bruksnummer) samt en kort saksbeskrivelse (Hva ønsker du utført?).  På den måten finner vi raskere frem.
  • Landmåler: Fra 10.02.2025 mangler kommunen sertifisert landmåler. Det vil i juni-25 inngås en avtale med Sunndal kommune.
  • Byggesaksbehandler #1: Ledig byggesaksstilling blir besatt i august 2025.  Opplæringstid må forventes.
  • Byggesaksbehandler #2: Kommunen leier byggesaksressurser fra Kristiansund to dager i uken.
  • Landbrukskonsulent: Stillingen er for tiden kun 50% bemannet. 
  • Utilgjengelig planregister: Reguleringsplaner og kommuneplan er midlertidig utilgjengelige fra 01.01.2025, ny digital plattform er under utvikling.