Kurs i hverdagsglede

5 grep for økt hverdagsglede

Såpebobler - Klikk for stort bilde pixabay

Om kurset!

Kurset passer for folk over 18 år som ønsker å ta grep i hverdagen.

Hverdagsglede handler mye om «Hva som skaper gode hverdagsopplevelser» og det bidrar til å styrke din psykisk helse.

En rekke undersøkelser viser at ting vi gjør er av stor betydning for hvordan vi trives i hverdagen.

Og det er nettopp det dette kurset handler om- hvordan du med fem grep og konkret øvelse kan oppleve økt hverdagsglede.

Et løft i hverdagen

Kurset er beregnet for voksne som opplever at de trenger et «løft» i hverdagen og som vil ta i bruk noen verktøy som kan bidra til endring. En slik endringsprosess handler ofte om å bli seg selv bevisst hvilken kraft som ligger i å gjøre små justeringer i hverdagen, og hvordan små grep kan føre til store endringer.

Kursopplegget

Kurset gå over seks kursdager, og hver økt varer i ca 2,5 timer. Etter hver økt får du en øvelse til neste gang, som tar utgangspunkt i dine egne erfaringer.

Vi øver oss sammen på;

·       Å være oppmerksom

·       Å være aktiv

·       Forsett å lære

·       Å knytte bånd

·       Å gi

Sammen skal vi utforske hvordan du kan bruke fem grep som styrker sin psykiske helse. I løpet av kurset vil du sette av tid til deg selv og til aktiviteter som gir glede.

Meld deg på ved å;

·       Send en mail til guri.bae.solvang@smola.kommune.no eller ring/send sms til 91 68 00 33

Kurskvelder

Tid:      17.00 til 19.30

Sted:    Kommunestyresal, Hopen.

Onsdag 18.oktober

Onsdag 25.oktober

Onsdag 01.November

Onsdag 08.november

Onsdag 15 november

Onsdag 29.November

Vi har plass til 15 på kurset, først til mølla. Påmeldingsfrist; 06 oktober.

Hverdagsglede logo - Klikk for stort bilde