Fosterhjemsuka 2024

Bufetat arrangerer Fosterhjemsuka 2024 denne uka, der de blant annet har flere digitale informasjonsmøter om det å være fosterhjem.

Nå er vi i gang!

Den 16.april hadde Smøla kommune en markering av at arbeidet med å implementere Helseplattformen nå er godt i gang. Påkoblingen skjer først 9.november, men innen den tid er det mange små og større oppgaver som må svares ut av kommunen, for at Helseplattformen skal bli best mulig tilpasset organisasjonen og arbeidsflyten i Smøla kommune .

Offisiell åpning av nytt kjøkken på sykehjemmet

Kommunestyret, innbyggere, beboere og ansatte var invitert til åpningen av det nye kjøkkenet på Smøla sykehjem, onsdag 17. April 2024. Kjøkkenet ble feiret med kaffe og marsipankake. Det ble også en liten omvisning

Husbanken - boligmøte 13. mai 2024

Åpent møte - brannsikringsplan Veiholmen

Dato: 2. Mai 2024 Tid: kl. 14:00-16:00 Sted: Havkroa

Veiholmkulverten skal oppgraderes

Oppgradering Veiholmkulverten– Stengt vei i 24 timer.  Veien blir stengt onsdag 17.april kl. 09:00 og åpner torsdag 18.april kl. 09:00.

Offisiell åpning av nytt kjøkken - Smøla sykehjem

Dato: 17. April 2024 Tid: kl. 12:00 Sted: Smøla sykehjem v/kjøkkenet i 1. etg

Politiske møter - uke 16

Smøla formannskap kl. 08:30 - møterom Smøla sykehjem Smøla kommunestyre kl. 13:00 - kommunestyresalen Smøla rådhus

Har du en bolig å leie ut?

Smøla kommune ønsker å hjelpe sine nyansatte/ansatte med en plass å bo.

Ledig stilling - miljøveileder

Smøla kommune har ledig 80 - 100 % vikariat som miljøveileder med arbeidssted p.t. Smøla barneskole. Ved en fullstilling kan en mindre andel av stillingen være knyttet til SFO. Søknadsfrist: 14.04.24

Søknadsfrist for tilskudd i landbruket

SMIL-midler og tilskudd til drenering Frist: 15. april 2024

Ungdomsfiske 2024 - ønsker tilbud på leie av fartøy og skipper

Smøla kommune ønsker tilbud på leie av båt med skipper/veileder for gjennomføring av Ungdomsfiske 2024.

Deltaker på Dyregod dagene 2024?

Dyregoddagene 2024 arrangeres 6.-8. september i Batnfjord.

Høring - Revidering av lokal forskrift om tildeling av langtidsopphold i sykehjem eller tilsvarende bolig særskilt tilrettelagt for heldøgns tjenester

Smøla formannskap vedtok i sak 10/24 å legge følgende sak ut på høring: Revidering av lokal forskrift om tildeling av langtidsopphold i sykehjem eller tilsvarende bolig særskilt tilrettelagt for heldøgns tjenester. Høringsfrist: 29. april 2024

Ekstra inntekt for ditt lag/forening/organisasjon!

Høring - Lokale forskrifter etter ny opplæringslov

I ny Lov om grunnskoleopplæringa og den vidaregåande opplæringa (Opplæringslova) som trer i kraft fra 1. august 2024, er det flere endringer i forhold til dagens lov, blant annet er det krav om at det skal utarbeides lokale forskrifter. Det er to prinsipp som legges til grunn, der det er krav om lokale forskrifter og der kommune kan fastsette lokale forskrifter. Før kommunen fastsetter ny forskrift må saken være forsvarlig utredet og opplyst, jf. forvaltningsloven § 37. Det er kommunestyret som fastsetter lokale forskrifter.

KBK - Vi deler ut billetter til hjemmekampene!

Alle innbyggere i kommunen kan nå være med i trekningen om gratis billett til KBK sine hjemmekamper.  Trekningen skjer tirsdag 02.04.24

Ledige stillinger

Smøla kommune har nå flere spennende, ledige stillinger.

Åpningstider svømmehallen på Bakkamyra

Informasjon om åpningstider: Søndag 17. mars holdes svømmehallen stengt grunnet annet arrangement. Onsdag 20. mars er siste åpningsdag før påske. Onsdag 4. april åpner svømmehallen opp igjen for publikum. Søndag 28. april er siste åpningsdag for våren 2024.

Stilling ledig - økonomisjef

Søknadsfrist: 07.04.2024