Smøla er i gang med opplæring i Helseplattformen

TT-Kort

Transportstøtte (TT-kort) er et tilbud til deg som har nedsatt funksjonsevne og ikke kan bruke ordinær kollektivtransport til fritidsreiser.

Smølabonan 4. og 5. Oktober 2024

Smølabonan med venner i Kristiansund

Stilling ledig - miljøterapeut

Enhet aktivitet og boveiledning består av bofellesskap for funksjonshemmede, avlastningstjeneste for barn og unge, aktivitetstilbud og boveiledningstjeneste. Enheten tok i bruk et nytt moderne bofellesskap i 2022 - et løft for både beboere og ansatte.

Nye statsborgere i Smøla kommune

Statsforvalteren i Møre og Romsdal arrangerte 25. August statsborgerseremoni. To innbyggere i Smøla kommune fikk norsk statsborgerskap.

Deler av fylkesvei 669 stengt i uke 35 og 36

Det blir stengt vei på Rokstad (fylkesvei 669) uke 35 og 36.  (Mellom veterinær Sandve og gamle Austsmøla skole.) Tidspunkt: mandag-fredag, kl. 08.00-16.30

Telenor moderniserer mobilnettet

Telenor varsler kunder som har tjenestene trådløst bredbånd og abonnement på mobil direkte dersom det forventes at de mister dekning på registrert adresse.

Politisk møte - Smøla formannskap

Dato: 20.08.24 Tid: kl. 12:00 Sted: formannskapssalen

Stilling ledig - kontaktperson barnevern

Søknadsfrist: 18.08.24

Advokatrådgivning for Smølas innbyggere

Smøla kommune har inngått et samarbeid med Advokatfirmaet Juridix AS om advokatvakt for våre innbyggere.

Ledige stillinger i Serviceavdelinga - renholder og assistent

Søknadsfrist 11.08.24

Ledig stilling - forlenget frist

Smøla kommune har ledig stilling som lærer i barneskolen. Forlenget søknadsfrist: 01. August 2024

Hurtiglader for el-bil

Mandag 1. Juli åpnet en ny ladestasjon for el-biler på Hopen. Plassering: foran Smølahallen. Den nye ladestasjonen har den nyeste teknologien med en total ladekapasitet på opptil 200kW. For å gjøre tilbudet så brukervennlig som mulig, er det fokusert på fleksible betalingsløsninger. Det kan betales med app, Vipps og elbilforeningens ladebrikke. Etter hvert kommer det også kortterminal. Ladestasjonen er et samarbeid mellom NEAS, Tide og Smøla kommune.

Fredagspraten

Kom på et uforpliktende møte på Smøla rådhus. Hver fredag: kl. 12-14  i perioden 21. Juni til 23. August.

Fredagspraten - på en lørdag

Smøla kommune stiller med egen stand under årets Gla' daga på Veiholmen.

Smølaminne og bygdebøker - sommerkampanje

1/2 pris på smølaminne (eldre utgaver) og bygdebøkene. Sommerkampanjen varer til og med 30. August

kommuneplanens samfunnsdel 2024 – 2036

Smøla formannskap vedtok i sitt møte 04.06.24, sak 30/24 å legge følgende sak ut på høring: Kommuneplanens samfunnsdel 2024-2036.

Informasjon om egenberedskap

DSB (Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap) lanserer de nye egenberedskapsrådene onsdag 29. mai.

Offentlig ettersyn – valg av meddommere og forliksrådsmedlemmer, og oppnevning av skjønnsmedlemmer

I 2024 skal det velges nye meddommere i Frostating lagmannsrett, Møre og Romsdal tingrett, Nordmøre jordskifterett, og det skal velges skjønnsmedlemmer, forliksrådsmedlemmer og møtefullmektiger.  Alle velges for perioden 2025-2028.

Kulturkalender 2024

Årets kulturkalender er ute - og legges ut i alles postkasser i løpet av pinsen.